Tjedan zdravlja u vrtiću

            I ove godine uključili smo se u provođenje aktivnosti u vrtiću povodom Tjedna zdravlja,  a nastavili smo ih provoditi i dalje – tijekom travnja i svibnja. Ovogodišnji slogan Tjedna zdravlja glasi „Moje zdravlje, moje pravo“, a cilj je kroz razne aktivnosti usvojiti zdrave navike i očuvati zdravlje.

Mlađa jaslička skupina, Bubamare, provela je sklop aktivnosti “Ja sam voće – koje sam boje, kakvog okusa, što se sve od mene može napraviti.” Uključili su se u simboličku igru “Kod doktora”,  te su kušali nove okuse kroz aktivnost “Superkušač”.

Starija jaslička skupina „Pčelice“ provela je brojne aktivnosti. U aktivnosti „Koje voće ili povrće?“ djeca su  sjedila u krugu i iza leđa si dodavala razno voće i povrće te pokušavala pogoditi o kojem voću/povrću je riječ. Većina djece je pogodila voće koje je njima poznato i s kojim se susreću svaki dan, dok im je najteže bilo pogoditi papriku.

U aktivnosti „Kako zvuči voda?“ djeca sama toče vodu iz boce u čaše i ocjenjuju da li je teža staklena boca ili plastična, proučavaju vizualnu razliku između mineralne i obične vode, isprobavaju obje vode te slušaju kakav zvuk dolazi iz raznih čaša. Djeca su najviše interesa pokazala za osluškivanje vode iz čaša i promatranje mjehurića u čaši te su naizmjenično isprobavala vodu i zaključila kako je mineralna voda “pikava” i “ljuta“.

U aktivnosti „Mijesim, mijesim kruh“ sva djeca koja su bila u sobi dnevnog boravka su željela sudjelovati i isprobati kako je “mijesiti kruh” i kako je biti “tijesto za kruh”. Djeca su ovu igru ponavljala samoinicijativno još nekoliko dana nakon provedene aktivnosti.

Dramatizacija štapnim lutkama “Svađa u hladnjaku” igrokaz je o svađi voća i povrća s kolačima o tome što će djeca prvo pojesti iz hladnjaka, a završava tako da djeca nakon igre uzimaju voće i pojedu ga. Djeci je igrokaz bio jako zanimljiv te su i sama pomoću aplikacija probala izvesti predstavu za ostalu djecu. Nakon izvedenog igrokaza od kartona su izradila svoju košaru zdrave hrane.

U posljednjoj aktivnosti naših „Pčelica“ djeca su istraživala okuse – slatko, kiselo. Pojedinoj djeci je bilo poznato svo ponuđeno voće i povrće te su nabrajala kako ga kod kuće jedu, dok je bilo djece koja su znala prepoznati povrće, ali nisu znala kakvog je okusa.

Mlađa vrtićka skupina „Zečići“ su “Tjedan zdravlja” obilježili raznim aktivnostima koje su bile zanimljive i edukativne, s naglaskom na zdravu prehranu. Aktivnosti su obuhvatile sva razvojna područja. Jedna od aktivnosti bila je pogoditi zatvorenih očiju koje se voće, odnosno povrće krije u kutiji. To je ujedno i aktivnost koja se djeci najviše svidjela. Bile su tu i aktivnosti kušanja voća i povrća, prepoznavanja okusa, interaktivna igra “Posadi u vrtu” i mnoge druge.

Srednja vrtićka skupina „Ribice“ je za početak tjedna zdravlja posijala u prozirne čašice salatu, krastavce, mrkvu i rikolu. Promatrali su svakog dana kako raste, kakve se promjene događaju te se brinuli oko zalijevanja.

Istraživali su kako razno povrće izgleda pomoću mikroskopa i povećala. Promatranje ih je potaknulo na likovno izražavanje zapaženog.

Kroz zanimljivu igru upoznali su razno voće i povrće pomoću osjetila dodira. Prilikom pogađanja djeca su opisivala oblik, veličinu, tvrdoću i mekoću.

Ribice su i kroz likovnu aktivnost istražili unutrašnjost voća i povrća tako što su polovice voća i povrća obojali temperom te isto otiskivali na papir.

Osim zdrave tekućine – vode, Ribice su provele i aktivnost pravljenja vode s okusima. Nakon što su narezali naranče, limun i krastavce, cijedili malo limuna i naranče, sve su stavili u 3 vrča. Iznenađeni različitim okusima uživali su u piću koje su sami napravili.

Ribice su uz provođene aktivnosti zaigrali i igru memory sa sličicama voća i povrća gdje su tražili parove i još jednu igru zvučnog memoryja gdje se u malenim kutijama nalazilo različito tvrdo povrće, također u parovima, te su po zvuku tražili parove.

Starija odgojno-obrazovna skupina „Leptirići“ provela je aktivnosti s egzotičnim voćem u kojoj su upoznavali novo voće i izrađivali svoju voćnu salatu. Također su izrađivali mjerač gladi kojim prepoznaju osjet gladi i sitosti, razgovarali su o važnosti doručka, ilustrirali su svoju najdražu hranu, igrali se kruga pogađanja u kojem su se iza leđa dodavali različitim vrstama voća i povrća te su svakodnevno provodili tjelesnu aktivnost u oformljenom kutku za tjelesnu aktivnost s prigodnim slikama vježbi.

U “Zdravom tjednu” predškolska skupina “Vrapčići” provodila je sljedeće aktivnosti: Plakat na temu “Omiljeno voće i povrće”, izrada vode s okusom – djeca su u vrčeve s vodom dodavala limun, krastavce, đumbir i naranču te su istraživali mirise raznih začina pokušavajući odgonetnuti o kojem je začinu riječ.

Jelovnik