Aktivnost koju je izuzetno važno njegovati od najranije dobi jest zajedničko čitanje. Ono podrazumijeva da roditelj i dijete zajedno gledaju, tj. listaju slikovnice i knjige, dok roditelj istovremeno čita priču na glas, potičući pritom dijete na aktivno sudjelovanje. Odnosno, roditelj daje djetetu priliku za komentiranjem, nadopunjavanjem, postavljanjem pitanja i sl., ovisno o dobi djeteta.
Dijete se na taj način već od vrlo rane dobi upoznaje s knjigama i aktivnošću čitanja, potiče ga se na okretanje stranica i vizualno proučavanje tiskanog sadržaja čime se postavlja temelj za kasniji razvoj predvještina potrebnih za usvajanje čitanja i pisanja.
Zajedničko čitanje aktivnost je koja se odvija „1 na 1“ te se pritom stvara emocionalna povezanost roditelja i djeteta jer u tim trenucima dijete ima roditelja samo za sebe. Kroz čitanje i igru s knjigama djeca razvijaju ljubav prema pisanoj riječi te usvajaju nove pojmove i šire svoj vokabular na zabavan način.
Djeca vrlo brzo počinju shvaćati da se poruke osim govorom mogu prenositi i pisanim putem, korištenjem slova i slika. Kako dijete sazrijeva, počinje biti svjesno razlika među slovima te uspostavlja znanja o povezanosti glasa i napisanog slova-vještina koja je temelj za daljnje usvajanje čitanja i pisanja.